Fiskpaket

Hej! Idag har mamma mutat mig för att jag ska laga middag. Det är klart att jag går med på en bra deal! Maten blev dessutom väldigt god! Det blev folieinlindad fisk. Jag valde Sej för att den är lite miljövänligare än torsk. Eller den har i alla fall massa coola märken på paketet...



Fiskpaket i ugn

Fiskfilé (typ sej eller torsk)
morötter
potatis
charlottenlök
vitlök
rosmarin
basilika
smör
citron
salt,peppar

1. Skala och koka potatisen.
2. Klyfta charlottenlöken i tunna skivor.
3. Mortla rosmarin(om den är torkad)
4. Ta fram folie, lägg brett skivad potatis, anpassad till en person, i botten.
5. Lägg fisken ovanpå. Salta, peppra, rosmarina.
6. Lägg på löken, vitlök och strimla moroten med potatisskalaren ovan på allt. På med basilikan.
7. Klicka på en bit smör på toppen.
8. Slå in ordentligt och stoppa in i ugnen på 250 grader i ca. 20 min.

Kommentarer
Postat av: elsbet

det där verkar FETTT gott!!

folieinbakad fetaost som förrätt på sommaren är OCKSÅ NAJS

2011-04-08 @ 00:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0