Brunch - riktigt bra grej!

Hej!
Idag bjöd min syster in mig på brunch! Helt perfekt. Jag menar, vad är väl en helg om man inte äter våfflor, pannkakor, fattiga riddare eller ägg och bacon? Som ni nu förstår så innehöll den här brunchen minst EN av dessa kategorier och tur som jag har så innehöll den hela TVÅ STYCKEN! Nämligen American Pancakes och Scrumbled eggs med bacon. So, so American...

Så klart så fanns där ju massa annat gott också, så som korv, tomatsallad, ananas, äppelkaka, scones. Tro mig, jag hade svårt att andas på väg hem för SÅ mätt var jag!







För att baka scones behöver du:

4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
50 g margarin
1 1/2 dl filmjölk (det går bra med mjölk också)

Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
"Nyp" i smöret i blandningen.
Häll i filmjölken och blanda ihop hastigt för att degen inte ska bli seg.
Gör till två runda kakor.

Dela kakorna till fyra delar på varje.
ta en gaffel och picka små hål i kakorna.

In i ugnen på 250 grader ca. 8-10 min. Alltså tills de har fått fin färg.







American Pancakes

2,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 msk socker
1 ägg
2,5 dl filmjölk
Salt

Vispa socker och ägg pösigt. Vänd i de torra ingredienserna. Häll i filmjölken. Låt stå ett tag. Grädda i smör!



*Pannkakorna gjorde Vicky och sconsen gjorde Anna, så all cred till dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0