Chokladcupcakes

Hej hej!
Jag har haft fullt upp hela veckan och nästan inte lagat någon mat alls. Men igår så var jag och Madde lite ambitiösa och bakade chokladmuffins till Nora som fyllde år. Med frosting och allt!







Så här gjorde vi typ:

vi tog:
100 g smör
1,5 dl socker
2 ägg
3 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
lite salt
4 msk kakao
1 dl varmt vatten
200 g choklad

Okej, så börja med att blanda det varma vattnet med kakao i skål.
Vispa ägg och socker ordentligt. Lägg i ett ägg i taget. Se till att det blir fluffigt.
Blanda i mjöl, vaniljsocker, bakpulver och salt. Och sen i med kakaoblandningen.
Hacka chokladen och ha i.
Fyll 2/3 av muffinsformarna med smet.
Grädda i ugnen på 175 grader.

Sen tog vi:
100 g smör
ca 300 g florsocker
3 msk kakao
1 msk kaffe
(Ta så mycket kakao och kaffe som du vill ha smak)

Vispa florsocker och smör så det blir relativt hårt men smetigt, som frosting ska vara. Ha sedan i kakao och kaffe. Gör en bra smet av det och ha på det på dina cupcakes.

Servera mitt på bordet!

Kommentarer
Postat av: Julius

Ser jättegott ut! nu ska jag banne mig gå till bakbänken och koka ihop något gott! Mums!

2011-04-16 @ 20:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0