Pasta Carbonara

Hej!
Alla gör sin pasta carbonara på olika sätt tror jag. Jag har växt upp med min pappas carbonara som bara var pasta, bacon, äggula och peppar och salt. God för visso men den kan ju bli godare liksom. Så jag gjorde min egen en dag. Den är så här:

Pasta
Bacon
Zucchini
Äggulor
Parmesan
salt, peppar

Sätt på pastan och stek baconen knaprig. Lägg i bitar av zucchini, ungefär lika stora som penne, i baconpannan. Blanda äggulor och parmesan i en skål. Tänk en gula per peson och typ en stor näve parmesan per person, plus salt och peppar.  När pastan kokat klart drar du upp den ur vattnet och lägger den direkt i stekpannan med baconen och zucchinin. Skaka om. Häll i äggblandningen när pannan slutat fräsa. Häll på lite av pastavattnet så det blir bra konsistens.

Servera mitt på bordet!!


Kommentarer
Postat av: Marianne

Mums! Kul med lite egen touch Lisa, jag blir inspirerad och glad både av bilderna och dina texter, go girl!!!

2011-04-22 @ 14:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0