Sallad på en varm dag!

Hej! F*n va glad jag blir när det är sommar utomhus. 25 grader visade min termometer att det var utomhus, det tror jag också, för man kunde nästan se hur mina plantor växte lite!

När det är såhär fint väder, då MÅSTE man grilla. Så är det. Så idag grillade jag ribs och så gjorde jag en fett god sallad. Mmmm!



Sommarsallad

Potatis
Charlottenlök
Morot
Räddisor
Blomkål
Paprika
Bönor

Jag gjorde som såhär, jag stekte potatisen som redan var kokad i en panna på grillen tillsammans med vitlök och olivolja. Sen strimlade jag alla andra grönsaker i ganska små bitar för att sedan blanda allt. Jag gjorde en dressing på en del citron, tre delar olivolja, salt, peppar och lite torkad chilli. Sen blandade jag allt och serverade mitt på bordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0